Aloha! Po dlouhé době další příspěvek, a tentokrát zase jedna z mých oblíbených náhodných tabulek. Tato vám dodá seznam několika NPC (nehráčských postav), které mohou postavy potkat na cestách krajinou. Každá z nich je psána aby odpovídala tomuto vzoru:
číslo hodu - Jméno postavy
Vzhled či nějaký výrazný detail viditelný na první pohled.
- Cíl této postavy. Možný příběhový prvek dobrodružství.
- Nějaký zvláštní rys pro obohacení. Za začátku je tajný.
NPCček je 39, tedy hod 2k20 sečteno.
Takže jdeme na to, tady jsou:
2 - Hada
Svobodomeč
Milý výraz, oblečení pokryté prachem cest, nádherný obouruční meč s dračím jílcem.
- Cestuje
světem a za drobné laskavosti pomáhá komu to jde, lehce naivní chlapík, skvělý
šermíř.
- O svém meči mluví jako o své jediné lásce, často jej zmiňuje a mluví
k němu, ale je smutný a doufá že potká někoho do koho se zamiluje.
3 – Mara
Skarfad
Drzý, lehce pohrdavý výraz v očích, našlapuje jako kočka.
- Něco hledá, možná smysl jejího života, ale
neví kde to najít, možná je klíčem zajímavě vypadající družina.
- Pere se lépe než většina mužů, neumí unést
porážku.
4 – Ljubo
Zrzavý hromotluk s očima sevřenýma ve švírky, velká dřevorubecká sekera.
- Ljubo
nemá rád les (ztratila se mu v něm rodina), tak hledá bájemi opředený dub
života a chce jej pokácet.
- Miluje oheň, často normální ohýnek nechá rozhořet
v obrovskou vatru.
5 – Ria
Tarska
Krásná žena v drahém oblečení, bosá a na pokraji vysílení. Uplakané oči, zlomený šíp v noze.
- Chce přežít, zjistit jestli její muž
žije, a kdyžtak se za něj následně pomstít.
- Žena bohatého kupce, jehož dům byl ale
před chvílí napaden a ona jediná odtamtuď utekla živá.
6 – Rusel Moudrý
Starý muž se zlatou čelenkou a cestovní holí.
- Snaží se vydělat si nějaké
peníze aby měl na obživu.
- Předstírá že je čaroděj a mocný věštec pomocí pár
kabaretních triků.
7 – Arthur
Crove
Muž válečník, skvěle oblečený a vybavený.
- Chce být slavný, aby si ho
někdo zapomatoval, a aby mu někde postavili sochu.
- Je tak zapálený pro svůj cíl,
že jedná dost zbrkle a vrhá se bezhlavě do akce, často provokuje a chvástá se.
8 - Amautalik
Půlobřice ošklivého vzhledu
nesoucí na zádech dřevnou klec s třemi dětmi.
- Pořádně se najíst a neumřít
u toho.
- Je poměrně hloupá, šišlá a děti si z ní utahují, z čehož je
hrozně unavená jelikož neví jak je uklidnit než dojde k sobě do doupěte
kde je postupně sní.
9 – Bosk
Mladý ent, ověšený barevnými prapory a destičkami z vzácných kovů a dřeva.
- Chce být uctíván lidmi z nedaleké vesnice/kmenu jako bůh.
- Nesnáší když
jej někdo nebere vážně a neprokazuje mu náležitou úctu. Rychle se dokáže
rozuřit, při čemž jak je ověšen, tak občas nedokáže udržet rovnováhu.
10 – Amalia
Úplně nahá, trošinku baculatá žena s velkým poprsím.
- Čeká až si pro ní
přijdou její sestry nayády a odtancuje s nimi do jejich magické podvodní
říše.
- Je to jen šílené děvče z nedaleké vesnice, které se snaží chovat
jako bájné říční bytosti.
11 – Rukdug
Goblin s obrovským pupkem a vypouklýma vodnatýma očima.
- Starat se o
svojí žabí farmu, najít svého ztraceného žabího šampiona Králokváka.
- Bydlí
v „chatce“ ve starém kmeni, má velkou žabí farmu a občas kváká a skáče
jako žába. Živí se hlavně hmyzem.
12 – Lila
Narisa
Mladá dívenka v bílo-purpurových šatech s lučním kvítím
v ruce.
- Chce si užívat svobody v lese se svými kamarády pryč od těch
hrozných rodičů a lidí.
- Umí mluvit s přírodními spirity, a ti se o ni
starostlivě starají.
13 – Majda,
Karl a Rudo
Nuzně oblečené trio cestovatelů, vypadají jako rodina.
- Chtějí
najít nové místo k životu, ale jsou na pokraj sil a nemají skoro žádný
majetek.
- Jejich syn Rudo umí i přes svůj nízký věk kouzlit, ale jeho kouzla
mají nádech síry a ohně, proto je vyhnali z vesnice jako uctívače ďábla, přičemž zemřela jeho starší sestra. Ta si s ním nyní jako duch povídá a začíná
ho navádět k pomstě a zlým věcem...pokud to ale není hra nějakého
démona.
14 – Chagan
Polonahý barbar ozbrojený dvěma srpy a ověšen několika hlavami a lebkami lidí.
- Chce nasbírat co nejvíce lebek lidí pro svého démonického patrona a získat tak nesmrtelnost.
- Neustále se s nepříjemnou jiskrou kouká na hlavy ostatních
lidí okolo sebe a následně na své srpy.
15 – Sir
Carlos Dietro
Starší muž v zašlém kyrysu s mečem, štítem a
strhaným výrazem v tváři.
- Věří že
je vyvolený bohy k velkým činům, a chce dostát svého osudu.
- Vidí zlo i
v nepatrném náznaku sobectví apod. Navíc se ztratil v divočině poté
co uštval svého koně, je to hodně městský typ.
16 – Kraven
Muž oblečený v černém hávu s vlasy a očima havraní barvy.
- Zasvětil
svůj již 150 let trvající život ulovení jedné bestie která jej proklela.
- Umí
se měnit v hejno havranů.
17 – Levandulka
Mladá hobití dívenka bydlící ve svém malém domečku na samotě obklopeným růžemi.
- Chce pomocí nekromanstkého rituálu oživit svého zemřelého otce.
- Má sklep plný zvířatek chycených do klecí připravených na rituál, ale chybí jí poslední ingredience.
18 – Uila
Ailen
Je lesní víla křehkého vzhledu oblečená v mlhu a kvítí.
- Vyhnat
rodinu Kramerů z lesa, jsou to lovci a uhlíři a ohrožují její palouček.
- Nemá skoro žádnou moc, ale je to hysterka a bude přesvědčovat koho to jen půjde, že je to otázka života a smrti aby byli vyhnáni za jakoukoliv cenu.
19 – Mubila
Ošklivý rohatý troll žijící ve své zemljamce.
- Žije smutný osamělý život,
chce nějaké kamarády ať to stojí co to stojí.
- Přehnaně snaživý si získat
pozornost.
20 – Rudolf Lapko
Je to humanoidní myšák velikosti menšího chlapa oblečený v zelené
s kápí a lukem.
- Najít toho kdo ho proměnil v myšáka a donutit ho
proměnit i jeho bývalou snoubenku, která se s ním kvůli proměně rozešla.
- Pokud někdo před ním vytáhne sýr úplně ho to rozhodí, a je to do té doby než
jej sní, jediná věc na kterou dokáže myslet.
21 –
Balagron Nepřemožitelný
Půlobr/jötnar navlečený v železné zbroji
s kopím a štítem.
- Najít Lenku, dívku kterou unesl pro svého
zaměstnavatele, ale ta jej přechytračila a utekla mu.
- Docela špatně vidí ve své
helmě a je úplně vystrašený z toho co se mu stane, když nenajde Lenku.
22 – Tamara
Stará shrbená babička, usmívající se úsměvem bez zubů, a jedoucí na starém
tlustém poníku.
- Chce do postav naklást svá vejce.
- Je to popravdě parasitická
vosí černokněžnice.
23 – Níssa a
Sif
Dvojice drobných obratných elfích/sidhe válečnic, mistrině a učednice.
- Učednice > poznat co největší část světa, mistrině > ochránit za jakoukoliv cenu
svou učednici.
- Jejich mysli a chování jsou tak propojené že jednají skoro jako
jedna osoba. Učednice je velmi neznalá okolního světa, horlivá a stydlivá.
Mistrině velmi obezřetná, a přehnaně opatrovatelská.
24 – Teeney
O´Feeney
Leprechán s vysokým kloboukem, širokým úsměvem, cestovní holí a
naleštěnými botkami s vytáhlými zelenými ponožkami.
- Najít svůj ukradený
poklad.
- Je zákeřně vtipkující, neví kde je ta „čára za kterou už vtip není
vtipem“.
25 – TukTuk
a Shara
Havraní žena sedící na kárce naložené zeleninou, kterou táhne podsaditý
svalnatý satyr.
- Nakrmit co nejvíc lidí její prokletou zeleninou, aby jí sloužili.
- TukTuk je trochu pomalý myšlenkami, ale to je z toho že jí čarodějčinu
zeleninu a je jí očarován. Čarodějka vidí víli (které jsou jinak pro lidi
neviditelné) a nesnáší je, proto když nějakou uvidí, často se po nich nějak
ožene, či na ně pošle TukTuka.
26 – Aurora
Polonahá dívka oblečená v kužích s divokým pohledem.
- Chce se
začlenit do společnosti lidí.
- Byla vychovávána divokými šelmami (vlk, jaguár,
apod.) a umí si je i přivolat na pomoc a rozumí jim.
27 – Locus Tarn
Silně vypadající muž potřísněný krví a nesoucí si hlavu nějaké bájné bestie
(minotaur/obří had/atd.).
- Chce dokázat otci své milé že je jí hoden.
- Většinou
za sebe nechává přemýšlet svůj meč (a ano, je to dvojsmysl J
).
28 – Luthor Mothgrag
Šlechtic na koni, se dvěma psy.
- Ztratil se na lovu, a chce se
dostat domů.
- Neumí se chovat slušně, všechny okolo sebe bere jako sobě
podřadné.
29 – Sorn Hermo
Zle vypadající lovec nesoucí si s sebou několik mrtvých králíků.
- Nakrmit a postarat se o drobnou osadu kde žije. Je tam jeden z mála mužů.
- Jí maso za syrova.
30 – Tanja Silvas
Mladá žena ve smutečních šatech, s batoletem, dvěma muži a povozem na
kterém je rakev.
- Chce pohřbít svého muže na místě které vždycky miloval.
- I batole
které s sebou nese je mrtvé, ale ona si s ním stále povídá, jelikož
nechce uvěřit tomu že by ztratila oba najednou.
31 – lady Marianna
Gestova
Honosný kočár s velkým doprovodem.
- Lady se po cestě nudí, a proto
pozve hrdiny k sobě aby ji bavili.
- Je znuděná celým svým životem, bude se chtít nechat postavami unést, a nebo začne ječet že jí napadli, aby se museli vypořádat s jejími strážemi.
32 – Sarko
Šílený
Dlouhovlasý muž v surové kožené zbroji.
- Oživit draka jehož
kostra leží opodál a ovládnout jej.
- Myslí si o sobě že je dračí potomek a prorok. Občas si myslí že umí létat, plivat oheň a ovládat lidi pohledem. A také shraňuje zlaté věci.
33 - Ahmes Sebkai
Na první pohled cizinec. Tmavá barva kůže, podivné modro-zlaté oblečení a spousta exoticky vypadajících ozdob a fetišů.
- Věří, že jeho předci kdysi odešli do tohoto koutu světa, a založili tu sídlo. Má i nějaké mapky a zprávy.
- Mluví extrémně rychle, s cizím přízvukem a plete do toho cizí slova.
34 - Siija Askai
Žena která je na dnešní chladné ráno překvapivě málo oblečená. Má čistě bílé vlasy a bledou pokožku. Vypadá velmi vitálně.
- Viděla spadnout hvězdu když žila u nich ve vesnici, vydala se ji hledat.
- Siija vyrůstala v malém kmeni vysoko v horách, proto je zvyklá na mnohem menší teploty a menší obsah kyslíku, proto tu má dostatek sil a výdrže.
35 - Skarvag Hrdobrada
Mohutný trpaslík vypadající co "nejtrpaslíkovatěji" co to ve vašem světě jde.
- Rozhodl se odčinit své hříchy minulosti, a proto hledá svého syna kterého kdysi vyhnal ze svého sídla. Je poprvé v lidském světě.
- Myslí si o lidech že jsou oproti jeho národu zaostalí, dost často jim věci opakuje, mluví na ně jak na děti, opatrně a pomalu.
36 - Dorg Kamenolom
Trpaslík, jehož tělo je celé z kamene.
- Jelikož je skoro nezničitelný, a jeho apetit nenasytný, hledá protivníky které by mohl vyzvat v boj o jejich zbraně, majetek a prostě všechno co se dá sníst. Se svou kletbou je spokojen. Byl proklet když ukradl kamenné srdce elementálovy, a nyní jej nosí u sebe (nebo v sobě).
- Chroupá kamení a ocel, čím dražší tím lepší. (diamanty jsou lahůůůdka!)
37 - Laila Statečná
Drobná slečna, ozbrojená dvěma krátkými meči a kuší. Nese si batoh, který je na první pohled plný peněz!
- Laila nalezla na konci duhy hrnec plný zlata, a celý si nese s sebou a plánuje si žít jako princezna do konce života.
- Laila je děvče, které se před týdnem vydalo na dráhu dobrodruha. Má velké romantické představy o tomto povolání. Lehce se ve jménu spravedlnosti a slávy připlete do vážných problémů.
38 - Rikka
Bledá zrzka oblečená v listí a bílém hedvábí, sedící na okraji malého rybníčku a hladíce hlavu utopeného mladíka.
- Je zmatená, vůbec nechápe co se děje, a proč ten příjemný mladík umřel. Navíc to byl syn místního šlechtice. A asi se po něm někdo začne brzo shánět.
- Má rozdvojenou osobnost. Jedna chce topit, zabíjet a jíst lidské maso. Druhá nesnáší násilí a nechápe proč kolem ní tak často umírají lidé.
39 - Alka a Bouřka
Podsaditá žena se složitě spleteným copem jdoucí vedle gryfa, jenž má obvázané křídlo.
- Chce vyléčit svého gryfa Bouřku, který je jejím nejlepším přítelem. Navíc se chce pomstít/zjistit kdo jej zranil (nějaké létající monstrum, jiný letec na gryfu, lukostřelci...to je na tobě)
- Hýbe se divnou kolébavou chůzí, není moc zvyklá stát na pevné zemi. Bez Bouřky se Alka nikam nehne.
40 - Bratři Zlatého meče
Družina několika dobrodruhů na cestách. Prazvláštní sebranka.
- Jdou po tom samém cíli co hráčská družina.
- Je složená podobně, tak aby odpovídali rozložené vaší družiny. Několik nápadů jak je odlišit:
> Válečník sbírá mince, nosí je proražené a pověšené na sobě. Hrozně cinká.
> Kouzelnice je hrozně lascivní, a chtěla by sbalit některou z postav (muže i ženu). A pak jej buď využít aby dosáhli svého cíle před nimi, nebo přeběhnout k nim kdyby se to u nich posralo. Má hodně nízkou morálku a standarty přátelství.
> Zlodějka je posedlá tím, že je družina okrade, podrazí apod. Má familiára, malou pixie, která se umí zneviditelnit a pomocí ní se snaží zjistit vše o postavách. Pokud nic neplánují, nevěří jim to, jen nabude dojmu že družina to umí skvěle skrývat. Když něco zjistí, bude to hrozně zveličovat a pokusí se je vydírat/podrazit/atd.
> Kněz chce spojit síly s družinou, a je závislý na žvýkání nějaké rostliny/drogy. Po chvíli cesty (např. jednom dni - záleží jak dlouho se zdrží s postavami) přijde o své zásoby a dostane absťák.
Obrázky jsou od skvělého Larryho MacDougalla, doporučuji prohlédnout :)
(kdyby někdo náhodou chtěl, skoro každá postava byla inspirována nějakým obrázkem, mohu vám je poslat pokud by byl zájem :) )
Žádné komentáře:
Okomentovat