úterý 17. prosince 2013

[EP hack] Úvod

Tak, tady přichází hlavní důvod proč jsem tento blog vůbec založil.

Eclipse phase world hack.

(použité zkratky: EP - Eclipse phase/ AW - Apocalypse world/ DW - Dungeon world/ EPWH - to už si domyslíte :) )




První otázku kterou vám zodpovím je "Proč?"
Je to jednoduché, extrémně se my líbí setting EP (kdo ho neznáte, doporučuji přečíst, má velmi zajímavou atmosféru, a mnoho dobrých nápadů. A navíc je celá kniha ke stažení zdarma přímo od vydavatele na jeho stránkách!), a pravidla Dungeon worldu/Apocalypse Worldu. Navíc DW má krásná jednoduchá pravidla, což my vyhovuje z toho důvodu, že ne všichni hráči u nás v družině umí anglicky, a tak by pro ně obsáhlá pravidla EP mohla být problém. A i když my pravidla EP nepřijdou nějak extra složitá, mám prostě mnohem víc chuť na něco minimalistického.

Tak, to bylo úvodem. Teď se přesuneme k samotnému hacku. Jedna věc kterou vám musím sdělit před tím než to začnete číst: Není to dodělané. Vlastně je to spíš na začátku celé práce. Mám nějakou základní myšlenku a hrubý začátek. Ale MNOHO věcí my ještě chybí dopsat/dovymyslet a taky odzkoušet, jestli to takhle vůbec funguje. Takže to budu postupně přidávat po kapitolách, nyní sem zde jen sepíši, jak chci aby to vypadalo, a nějaké příklady.

Takže směle do toho! :)

Eclipse phase world hack

Budu předpokládat že znáte pravidla AW či DW, a nebudu se jimi tedy moc zdržovat. Pokud ne, dají se zakoupit na drivethru.rpg, nebo Vám je mohu zaslat (oboje mám zakoupené).

Kapitoly:
Úvod do hry - nesepsáno
krátký úvod do hry. spíše odkazující na pravidla DW (inspiruji se více jimi než AW) a pravidal EP.

Jak hrát - nesepsáno
Taktéž z velké části překopírovaná kapitola z DW

Tvorba postavy - rozepsáno
Tak, zde se dostáváme k první velké kapitole, kterou budu rozepisovat, a budu se jí více věnovat v některém z následujících příspěvků. Jen narychlo, co a jak tam bude zastoupeno.

Vlastnosti jsou podobné AW, ale s jmény z EP pravidel. Atributů bude pět, a to:
Coordination (Coo) > schopnost jednat v krizových situacích, reflexy, vypočítavost, racionální chování
Savvy (Sav) > atraktivita, grácie, diplomatické umění, inspirující osobnost, přitažlivost, přesvědčivost
Somates (Som) > psychická a fyzická síla a odolnost, agresivita, bojové schopnosti
Intuition (int) > všímavost, inteligence, selský rozum, vzdělanost
Psi (Psi) > psychický atribut, štěstí, psychické schopnosti
Každý atribut má hodnocení -3 až +3

Další věcí, kterou si hráč musí vybrat je pozadí a frakce. Každý z těchto bodů mu dodá zároveň návaznost na setting, a i drobný bonus. Hned na začátku při výběru dostane každý navíc 3 kredity a 1 reputační bod. Za ty si po výběru pozadí a frakce (kde se tyto hodnoty podle vybraných pozadí/frakcí ještě změní.) nakoupí vybavení.
K čemu vlastně slouží:
Kredity > za kredity si hráč kupuje vybavení a morphy. Hodnoty jsou více narativní, tedy cena zbraně je např. 1 kredit, cena lepšího morpha 3 kredity.
Reputace > umožňuje mu shánět vybavení, informace atd. během hry, a udává hráči to, jak ho jaká frakce má "ráda a respektuje". Hodnota se pohybuje od -1 do 6-ti.

Příklad:
Pozadí (background) - Fall evacuee/ Uprchlík ze Země 
Narodil jsi se na Zemi, kde jsi nejspíš žil klidným životem, než přišel Pád (Fall). Tehdy jsi byl jeden ze šťastlivců, kterým se ze země podařilo utéct se svým tělem, ale na zemi jsi zanechal celý svůj starý život. Rodinu, přátele, domov. Nyní se snažíš přežít v okolním vesmíru jak nejlépe dovedeš.
Atribut: (každé pozadí dává +1 k jednomu atributu) +1 Somates (musel jsi se o své přežití porvat s osudem)
Speciální schopnosti:
Můžeš přehodit jeden hod za scénu, kde ti přímo hrozí nějaké nebezpečí.
Máš -2 kredity do začátku (tedy pouze 1, jelikož většinu svého majetku jsi musel zanechat na zemi)

Frakce (faction) - Argonaut
Jsi členem věděckého techno-progresivního hnutí, jehož cílem je pomoci lidstvu přežít tím, že vyhledáváte a zdarma poskytujete nové vědecké a technologické poznatky všem, aby byli schopni se co nejlépe adaptovat na přežití v této těžké době.
Speciální vlastnosti:
+1 r-reputace (reputace ve vědeckých kruzích) a +1 reputace dle tvé volby (skoro všichni mají rádi Argonauty kvůli jejich cílům)

Tak, takhle by tedy vypadal začátek tvorby postavy. Nyní když máme první část za sebou, vybereme si své "Ego" což je naše povolání. Každé povolání/ego vám dává nějaké speciální schopnosti (moves), nebo nějakým způsobem vylepšuje již ty, které vlastníte. Navíc vám dává +2 body do atributů, které má k sobě přiřazené.

Povolání jsou tyto (názvy ještě asi budu měnit):
Technik (+2 Int) - pod tímto povoláním si představte opraváře dron, genetické hackery, kriminální hackery, mechaniky a ostatní, ketrí rádi poznávají jak co funguje, a jak to vylepšit či opravit. Představuju si je hlavně jako "léčitele" ať už syntetických morphů, či biomorphů.
Průzkumník (+1 Int +1 Coo) - xeno-archeologové, průzkumníci neobjevených světů cestující skrz pandořiny brány a další, jejichž náplní je objevovat a odkrývat střípky dávných civilizací.  Myšlenka tohoto povolání/ega je něco jako hraničář v klasickém fantasy.
Vyšetřovatel (+1 Sav + 1Int) - detektiv, investigativní novinář, společenská harpyje. To jsou příklady tohoto povolání/ega. Dokáže na vás v meshi (obdoba internetu v EP) vyhrabat špínu, o které jste mysleli že už je navždy pohřbená, a všimne si miniaturních detailů okolí kvůli svým optickým implantátům.
Scum (+2 Coo) pašerák, obchodník na černém trhu, nájemný vrah či špeh. To vše spadá pod toto ego. Člověk jehož živobytí se pohybuje na okraji zákona, nebo i za jeho hranicí. Člověk jenž se naučil žít ve stínech naší společnosti.
Soldier (+2 Som) Muži a ženy  kteří se živý převážně svou zbraní. Nájemní ego-lovci, žoldáci, piráti či korporační vojáci.
Socialite (+2 Sav) Vyjednávači, vyslanci, placení společníci. Lidé, jenž jsou profesionály v tom, aby vám namluvili co sami chtějí, nebo aby z vás dostali vaše nejhlubší tajemství, ať už tou příjemnou cetsou, nebo tou nepříjemnou.
Async (+2 Psi) ASync je osoba, kterou nakazil mimozemský virus exsurgent, a tím se jí dostali zvláštních, pro někoho nepředstavitelných schopností. Telepatie, telekineze nebo třeba jen schopnost dotykem vidět minulost či budoucnost nějakého předmětu/osoby. To jsou oni. "Mágové" budoucnosti.

Tak, to by byli povolání, ale s těmi bude ještě mnoho práce. Takže podrobněji se k nim vrátíme někdy příště.

Poslední částí bude přiřadit zbylé body k vlastnostem. Hráči dostanou možnost dát si jeden bod kam chtějí, a potom si mohou dát až dvakrát -1 k nějaké vlastnosti, a jiné o až dva body zvednout. Platí ale pravidlo, že jen jedna vlastnost může být na hodnotě 3.

Posledním bodem bude nákup morphů a doplňujícího vybavení (nějaké základní dostanou společně s povoláním).

Morph bude postavě udávat počet životů, a pak některé zvláštní schopnosti (možnost dýchat pod vodou, více rukou, zabudovanou zbroj, sociální stigma za typ morpha, kterým je pohrdáno jako levným, atd. atd.)

Potom už budou jen následovat kapitoly ohledně vybavení, moves, a to by snad mělo být vše.

Co si o tom myslíte? Máte k tomu nějaké otázky?
Budu sem postupně dodávat všechny materiály které mám hotové (momentálně jsem ve fázi tvorby povolání/eg, a poté se vrhnu na morphy. Pozadí a frakce jsou hotovy)

Za jakýkoliv feedback budu velmi vděčný :)



1 komentář:

  1. Jinak jako inspiraci ještě používám Mass Effect, Sixth World a Sprawl alpha hacky. (jsou zdarma ke stažení na internetu, pokud je nenajdete, mohu je zaslat)

    OdpovědětVymazat